Jeg ønsker meg nytt kjøkken!


En av de tingene jeg gleder meg mest til når vi får råd til å kjøpe hus, er å få et ordentlig kjøkken! 

Det kjøkkenet vi har nå er brukbart, men ikke mer enn det. Det er knøttlite, med bare 1/2 benkplate til å kokkelere på (Denne benkplaten blir også mer og mer oppspist etterhvert som oppvaska hoper seg opp). Kjøleskapet er under og bak en benk, i hjørnet, om dere skjønner. Vanskelig å holde oversikten på hva som er inni der. Skapplassen holder akkurat, men ikke egentlig, for vi må sette enkelte ting i hyller andre steder i huset. Det går, vi overlever, men jeg må innrømme at jeg gleder meg VELDIG til å få et ordentlig kjøkken! Heldigvis  er resten av leiligheten bedre enn kjøkkenet :-)

Jeg ønsker egentlig å lage ordentlige middager. Og jeg har så lyst til å lære meg å bake. Jeg vil at, om jeg skulle ville mekke sammen noen rundstykker, at jeg bare skulle kunne gjøre det, uten å måtte ommøblere alt på kjøkkenet for å få gravd frem en liten åpning først. Det er demotiverende, og fører til at vi ofte tar lettvinne løsninger i matveien.


Jeg klarte å mekke sammen en muffinskake i går da! Jeg er egentlig ikke noe glad i søte kaker, men jeg bare måtte lage noe.... haha



Det er nok ennå et par år til vi kan kjøpe noe eget, men jeg liker å sitte å drømme om hvordan det vil bli. Akkurat som, selv om det er lenge til vi planlegger noe baby, så elsker jeg å lese mammablogger og artikler om barn (hahah). I dag har jeg gått løs på IKEA sine sider og sett på de fantastiske kjøkkenene de har...

Her er noen av de jeg likte best:


Kjøkken som enkelt kan forandres





*sukk*


Men jeg er takknemlig for at vi i det hele tatt har et kjøkken, altså. Leiligheten er ganske fin og grei, og vi har alt vi trenger :-) Så selv om vi er litt utålmodige, så er vi egentlig ikke det, vi er jo ikke så gamle ennå, så når vi får hus er vi fortsatt relativt unge huseiere om vi får det om f.eks 2 år :-)



:-)

3 kommentarer:

  1. Likte utrolig godt det første kjøkkenbildet!

    SvarSlett
  2. Det er viktig å drømme - og absolutt lov. :) Gøy å ha noe å strekke seg mot, ikke sant?
    Skal se dine drømmer blir oppfylt etterhvert :) Også ser jeg du liker et kjøkken som er det vi har :)
    ønsker deg en fin torsdag - og en god kommende helg. klem din vei <3

    SvarSlett
  3. Kjenner meg såå godt igjen! Har bare et lite hybelkjøkken, og skulle til stadighet ønske jeg bare kunne flytte inn i et hus med skikkelig kjøkken.. Må lære meg å lage liitt mer mat først, da. :b

    SvarSlett