Nyttårsforsetter for 2013 - Slik ligger jeg an!



Mine nyttårsforsetter for 2013!
1. Bli flinkere til å rydde, vaske og holde orden i leiligheten!
2. Trene minst 2 ganger i uka
3. Ikke spise godteri eller drikke sukkerholdig brus før bursdagen min 5.april
4. Bli en mer tålmodig kone :P
5. Bli flinkere til å gjøre skolearbeid


_______________________________________________________________________________


1. Bli flinkere til å rydde, vaske og holde orden i leiligheten!

Tja, jaaaa.... tror vel det? Eller, det er vanskelig å si, det går alltid opp og ned! Jeg burde nok ha hatt litt mer konkrete delmål her for å måle suksess! Men jeg blir jo flinkere og flinkere "for hver dag", så flinkere har jeg da blitt... 


2. Trene minst 2 ganger i uka!

Hehe...haha...ehhh...


3.Ikke spise godteri eller drikke sukkerholdigbrus før bursdagen min 5.april!

Yes! Dette er det punktet jeg har hatt høyest suksess på! Det er vel også det punktet jeg har tatt mest seriøst også, siden mamma og er med på det. Men virkelig, jeg har ikke spist godteri og ikke drukket sukkerbrus (vi ble enige om det lettbrus kunne gå greit pga. at det ikke er bra med for mye kunstig søtningsstoffer, så det har jeg drukket 1 gang).

Siden jeg sluttet å spise godteri og drikke sukkerbrus (må nevne at jeg generelt drikker mye mindre brus nå enn jeg gjorde før) har jeg blitt flinkere til å spise "alternativt snacks" som frukt, kjeks, lefser og hjemmebakte kaker når jeg har lyst på noe godt (i stedet for å hive innpå en hel pose potetgull og en 200g sjokoladeplate...), jeg har blitt flinkere til å klare å kose meg uten å ha noe godt å spise på alltid, og jeg har gått ned nesten 3kg! Jeg håper at jeg klarer å fortsette å holde inntaket nede selv når forbudet tar slutt.


4. Bli en mer tålmodig kone!

Det blir kanskje feil at det er jeg som svarer på dette? Haha. Men jeg føler selv at jeg er blitt mer tålmodig. Men igjen, her er det litt det samme som på punkt 1, jeg blir jo flinkere "for hver dag", så det er jo forbedring ute og går uansett. Jeg jobber jo alltid med å bli en så god kone som mulig, og tålmodigheten er jo en viktig faktor der...Jeg kan legge til at jeg i alle fall er blitt flinkere til å kommunisere og sette grenser sånn at jeg ikke blir "unødvendig" utålmodig da. 


5. Bli flinkere til å gjøre skolearbeid!

Litt merkelig nyttårsforsett å ha når man egentlig ikke går på skolen. Men jeg tar jo to fag på HLT, og det krever masse hjemmearbeid! Jeg skal innrømme at jeg nok ikke har vært så flink ennå, men det er mye fordi jeg ikke har hatt så mye tid de siste ukene. Men prioritering er viktig... jeg vet... jeg må i alle fall snart begynne å lese pensum! Dette punktet er altså fortsatt under utvikling. Jeg skal bestå eksamenene mine da, det må jeg uansett :-)







I tillegg til nyttårsforsettene mine har jeg et mål dette året, og det er at året skal bety noe! Jeg vil at dette året skal være et år hvor jeg blir en bedre kone, en bedre venn, et bedre menneske og hvor jeg blir bedre kjent med Jesus og hans plan for livet mitt videre. Jeg vil også øve på å ha en coachende livsstil ovenfor meg selv, hvor jeg jobber med å finne ut hva jeg kan, hva jeg er god på, hva som er bra med meg, og hvordan jeg kan få det beste livet jeg kan få ut ifra hva Gud har gitt meg. Jeg har også store planer om å få bedre selvtillit og et bedre selvbilde dette året, og slutte å være så usikker på meg selv.

(Og jeg har lyst til å bli en bedre blogger i år.)

Når året nærmer seg sin slutt er jeg spent på å se hva jeg kan se tilbake på. Hva kan jeg skrive i desembers oppsummering-av-året-innlegg?

Vel, i alle fall ser det bra ut så langt! Livet mitt er så bra for tiden, og jeg føler virkelig at jeg beveger meg frem mot der jeg vil være :-)

<3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar