Karpe diem!

I dag har jeg absolutt nytet fruktene av min "nye" stue (og å starte dagen med bibelen<3)! Jeg har nemlig trent styrke og danset for første gang på... æææ jeg aner ikke hvor lenge. Før sommeren, kanskje?

Før, da jeg danset, trente jeg hele tiden. Jeg likte det kjempegodt, og jeg hadde motivasjon for det. + At dans i seg selv er ganske bra trening det også! Men da jeg var ferdig med danselinjen var jeg blitt helt allergisk mot både trening og dans, og greide ikke få meg selv til å gjøre noen av delene. Har vært på et par, små joggeturer med Marius siden jeg sluttet (ikke flere enn jeg kan telle på fingrene mine!), og danset brudevals i bryllupet vårt, men bortsett fra det... zerooo.

Men jeg har jo merket konsekvensene av manglende mosjon. Er blitt litt "slappere i fisken", for å si det sånn! Og det er noe jeg ikke trives særlig godt med. Jeg vil ikke være en av de jentene som synes at det er ok å falle sammen å bli usexy og slapp etter at de er blitt gift! Jeg vil jo være max fin for mannen min! :-) Men til tross for alt dette har jeg ikke fått meg selv til å trene. Det har bare - ikke - gått.

Men i daaaaag (tuddeluddeleiiiii!) trente jeg! OG DANSET! Helt sykt, og helt utrolig deilig. Jeg startet dagen min med å lese litt i bibelen, også snakket jeg en times tid med mamma i telefonen, også skjedde det... jeg fikk lyst til å danse. Og fordi den nye stua er så braaaa, så kunne jeg bare flytte litt på stuebordet og en sånn annen sak, også hadde jeg egentlig ganske god plass til å bevege meg på gulvet!

Etter at jeg hadde danset litt ble jeg plutselig veldig inspirert til å begynne å planlegge litt på 10-12 års-arbeidet jeg skal være involvert i i menigheten fra etter nyttår, og fikk gjort mye på det, men så fikk jeg lyst til å danse litt til! Også etter at jeg hadde danset litt og koreografert litt, fikk jeg lyst til å trene. Også gjorde jeg det! Trente i ca 20 minutter, og tøyde i sånn 5-7 minutter etter det.

Det er en utrolig deilig følelse jeg har inni meg nå. Jeg føler meg så levende! For første gang på lenge sitter jeg her med overskudd og lyst til å gripe dagen!

*Gleder meg til mannen min kommer hjem så jeg kan fortelle han om dette!* <3



- Camilla Malvine



Nazarena og meg på vitnemålsutdelingen vår! (Jeg er i svart)

3 kommentarer:

  1. Nei så fint bilde! Finnes det flere? Hvem har dem? :)
    Klem Madelen

    SvarSlett
  2. Ja, det finnes noen flere! :-) Er jeg som har dem, Marius tok bildene :-)

    SvarSlett
  3. Æææ! Vil du sende noen til meg på mail?
    madde-chr@hotmail.com

    klemklem
    <3

    SvarSlett