Tanker om julegaver



Det begynner å bli kaldere i lufta. Himmelen er helt klar. Gresset er hvitrimet om morgenen. Det er ingen tvil om at julen nærmer seg! Faktisk er det under 2 måneder igjen til 24.desember :-) Og jula begynner jo egentlig 1.desember, right?

Med juletider følger også julegaver. Jeg ser på facebook og slikt at mange har begynt, noen er til og med ferdige, men jeg har bare såvidt - nesten - kanskje begynt å tenke, jeg. Hva skal jeg gi til disse menneskene rundt med i år? Og hvem skal jeg gi gaver til, egentlig? Og i år er det jo ikke lenger bare jeg som skal gi gavene, det er meg og Marius sammen som må bestemme oss for hva vi skal gi til de fleste. Med et halvstramt ungstudent/nyetablert-budsjett kan vi ikke gi iPad'er til hele familien, men vi vil jo gi noe fint allikevel. Og gjerne så personlig som mulig. Tenk så fint om jeg kunne gitt bort noe hjemmelaga, som faktisk hadde vært en ganske ok gave? Jeg har veldig lyst til å se på mulighetene for å være litt kreativ på dette området i år (uten at jeg lover noe!), for personlig elsker jeg å få gaver som jeg vet at giveren har gitt hjertet sitt inn i, og virkelig tenkt på meg :-)

Jeg skal tenke og fundere litt på det her, og se hva jeg får til. Om noen har noen tips så er det bare å legge igjen en kommentar under innlegget!



Oktoberhilsen fra Camilla Malvine(Som virkelig nøt en ekstra søvntime på morgenen dag! Gjorde du :-) )

3 kommentarer:

  1. Tips til julegaver dersom du er glad i lage noe personlig selv:
    Kjøp hvite lerret (det får du tak i overalt) og bruk flotte engleservietter og decoupagelakk på. Som tekst kan du skrive et flott bibelvers eller et dikt du liker. Kanskje lime på et blondebånd og noen knapper og vips- så har du en nydelig og personlig gave folk setter pris på =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mamma driver med decoupage på lerret, så kjenner litt til det, men har ikke tenkt på at jeg kan gjøre det selv, og at det kan gjøres så enkelt som du beskriver! =) Tror faktisk jeg skal ta dette tipset på alvor, kjøpe meg et lite mini-lerret og prøve det ut litt =D Takk for bra tips, Monica! :D

      Slett
  2. JEG ønsker meg sånne glass med strikketrekk som du snakket om til jul ;) De er kjempefine!!!

    SvarSlett