Endelig mandag!


Hæ? Hvordan kan jeg like at det er mandag? Er ikke det en sånn dag man er forutbestemt til ikke å like? 






Vel, jeg kan vel ikke skryte på meg å aldri ha mislikt mandager, for det har jeg absolutt. Særlig når man vet at uka vil bli kjip... kanskje man har masse prøver, et tonn med overtidsjobbing, eller rett og slett bare fulle timeplaner hver eneste dag, uten å ha energi til det! Det er lett å mislike mandager noen ganger...

Men akkurat nå gleder jeg meg til mandager. En ny uke med nye muligheter! Muligheter til å få jobb, til å få ryddet ekstrarommet, og til å gjøre nye ting! Akkurat nå som jeg har lite å gjøre på hverdagene, har jeg en sånn forventning til at den nye uka som kommer skal bli bedre, på en måte. I helgene er det ikke så mye annet som skjer enn ingenting - og det er deilig når det ellers skjer masse i løpet av uka - men når uka også består av ingenting så er helgene bare kjedelige. Ingenting, uten no' særlig mulighet for at det skal skje noe heller. Bortsett fra sånne morsomme ting da, som at mannen er hjemme og å være med venner og slikt! Og det er jo kjempemoro, men jeg vil ha jobb! Nå! Denne uken SKAL det skje noe på jobbfronten. I alle fall om jeg får bestemme :-)




Jeg gleder meg til å komme i gang med rutiner, arbeidsoppgaver og ansvar, så jeg kan begynne å mislike mandager igjen.


:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar