Nye tider!

Tenk - nå har jeg "juleferie"!. Begge eksamenene er tatt, antageligvis også bestått (håper jeg!), og jeg kan si at jeg har fullført et semester med sosiologi. Hurra! 

Men som mange av dere har fått med dere allerede, blir det ikke mer sosiologi på meg nå. Jeg tar ikke et semester til. Jeg fant ut allerede i oktober at sosiologi ikke var tingen for meg, og valgte allikevel å fullføre et semester, men nå får det være nok. Planen er å jobbe en stund fremover nå, så husdrømmen vår kan gå raskere i oppfyllelse, også blir det mest sannsynlig noen deltidsstudier ved siden av :-) Men som dere vet - jeg skifter mening om hva jeg vil hele tiden - så ta det jeg sier med en liten klype salt. Det er derimot helt sikkert at jeg skal slutte med sosiologi og heller jobbe en stund. 




Men tilbake til at jeg har "juleferie" (skriver det i gåsetegn, siden... hva har jeg egentlig ferie fra? Jeg skal jo ikke begynne på skolen igjen første u-hellige ukedag i januar denne gangen!). Glede! Nå kan jeg bare bruke alt fokuset mitt på akkurat det jeg vil. Jobbsøking, juleforberedelser, å være kone, planlegge våren... alt gøy som ikke er skole! Noen som tviler på meg når jeg sier at jeg er skolelei? Haha

Juleferien startet derimot ikke så veldig bra da. Mandag kveld begynte jeg å føle meg dårlig, og etter en dårlig natts søvn ble tirsdagen tilbragt under et pledd i sofaen med kvalme, hodepine, tett nese, vond hals, en smule feber og masse selvmedlidenhet. Kjedelig. Men som det som regel er med meg, så blir jeg fort (og ofte) syk, men blir like fort frisk igjen. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine over humoren til immunforsvaret mitt, noen ganger. Så i dag er jeg frisk som en fisk! Nesten i alle fall. Skal i alle fall prøve meg på en tur på treningsstudio, og se hvordan det går.

Utenom den uheldige starten på juleferien, har jeg høye forventninger til hvordan resten av ferien kommer til å bli. Første highligt skjer allerede på lørdag, for da skal Marius og jeg på vår årlige juleshopping på Gulskogen-senteret i Drammen. Det gleder jeg meg masse til. Det var faktisk vår første juletradisjon! Vi dro dit første året vi var kjærester, så andre året, og nå - nå drar vi dit igjen. <3






Og ellers er alt bra med både Marius og meg her! Og vi trives kjempegodt med vår første desember som ektefeller. Life's great <3

1 kommentar:

  1. Så bra at du er ferdig med eksamenene. Er nyyydelig å ha ferie og kunne gjøre alt mulig gøy! Lykke til med å nyte livet som gift nå før jul:D

    sv: Tusen takk :D
    Enormt gøy at du la merke til at jeg og Thomas var med :D Det var en venn av Thomas som laget filmen ;)
    Hvis du skulle få muligheten til å reise nedover, så kan du jo overnatte her ^^ Hadde vært kjekt å bli bedre kjent! :) Og det stemmer ganske godt at det er idyllisk her :) I hvertfall hvis man vet hvor man skal lete!


    PS: Jeg vet aldri om du får svarkommentarene mine. Så nå fant jeg ut at jeg skulle skrive den inn her på bloggen din også... Får du dem hvis ikke?

    SvarSlett