If Only

I går kunne Marius og jeg feire tre måneder som ektepar. Tre fantastisk herlige måneder! Det er kanskje ikke så mye å skryte av med tre måneder, men jeg har lært meg at jeg sette pris på det jeg har. Man kan faktisk miste hverandre ufrivillig...sånn som de gjør i filmen "If Only".

"If Only" er en forferdelig film, som har endt med tårer begge gangene jeg har sett den. Den handler om et par hvor hun elsker kjæresten høyt, men hvor han prioriterer jobben over henne i stedet for å elske og sette pris på henne. Det ender med at en av dem dør... men heldigsvis rekker han å vise sin kjærlighet til henne før det er for sent.

Om jeg tenker på å miste Marius på noen som helst måte, kjenner jeg at tårene presser på. Det er en sånn grusom og fæl følelse bare det å tenke på det. Om det hadde skjedd aner jeg ikke hvordan jeg skulle ha reist meg igjen.

Men man skal ikke tenke sånn. Man skal ikke tenke IF ONLY. Om man blir så opphengt i hva som kanskje kan skje, kan det ødelegge hvordan vi elsker og overgir oss til partneren. Tør man å gi hele seg selv til en som kanskje skal dø fra deg? Jeg merker på meg selv hvordan jeg nesten får lyst til å trekke meg tilbake og beskytte følelsene mine for å kanskje bli såret. Det er lett å falle i den fellen. Og jeg kan tenke meg at om man allerede tidligere har opplevd å miste en man stod veldig nær, eller rett og slett er blitt veldig såret tidligere, blir det enda vanskeligere å tørre å elske igjen. "Et brent barn skyr ilden"

Jeg kan ikke tenke på at Marius kan bli revet fra meg, fordi det vil ødelegge meg. Kjærlighet innebærer alltid en risiko, men det er en av tingene som gjør kjærlighet så spesielt og herlig. Man skal elske på tross av, ikke bare på grunn av. Det er da det blir ekte kjærlighet. Jeg kan ikke tenke på det, men jeg må vite at risikoen er der, sånn at jeg kan minne meg selv på å elske og sette pris på det jeg har akkurat nå. Akkurat nå har jeg Marius, og alle jeg er glad i lever. Og jeg akter å gjøre alt jeg kan for å nyte det, sette pris på det, elske Marius med alt jeg er, og holde "If Only" tanker langt unna hjertet mitt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar