Jeg gleder meg til å se deg igjen

✫ Hver dag, når Marius er på jobb eller et annet sted borte, så tenker jeg at jeg gleder meg til å se han igjen. Det samme gjelder han med meg. Meldingene vi sender hverandre når vi ikke er med hverandre inneholder alltid ordene: "Jeg gleder meg til å se deg igjen<3". Og når jeg ser han igjen, blir jeg glad. Det gleder meg å se han, rett og slett! 

Det er kanskje rart å fortsatt glede seg like mye til å se hverandre hver gang, etter å ha kjent hverandre i over 2,5 år, men jeg liker det. Jeg elsker at vi fortsatt er forelsket, at vi fortsatt smiler når vi ser hverandre, at vi tuller og fjaser og at vi fortsatt holder hender når vi går tur. Jeg vet at det ikke er realistisk å forvente at vi kommer til å være (ny)forelska og danse på røde roser resten av livet bare sånn helt av seg selv, for forelskelse er jo (i følge forskerne... :P ) bare en type kjemisk reaksjon som i gjennomsnitt varer i 2 år eller noe, men jeg tror allikevel på å holde liv i bålet så lenge som mulig. (Og når det virker som om det ikke er mulig mer, å fortsette å prøve :-) )

Men kjærlighet (på alle måter) er alt i alt et valg, og jeg vet at det er opp til meg om jeg vil glede meg til å se igjen Marius hver dag, eller om jeg vil la det bli en hverdagslig ting jeg ikke tenker over. Det handler om innstillingen min. Forelskelse er nesten litt som med julestemning... særlig nå som det ikke er snø ute, er det kanskje ikke så lett å få det bare sånn "av seg selv". Men om man derimot setter på julemusikk, tenker på flotte barndomsminner med jul, bruker tid på å pynte huset og gjøre det koselig... ja, da skal du se at du kanskje nok får julestemning allikevel. Tror det er litt sånn med forelskelse òg, jeg :-)



2 kommentarer:

  1. Åh, jeg er så enig :D
    Selv om den nyforelskede delen går over, betyr jo ikke det at alt slukker. Dessuten er det ingen forhold, hverken vennskap eller kjærlighet, som holder om det ikke får "næring". :)

    SvarSlett
  2. Det er fullt mulig å være "småtussete forelsket" i årevis!! Selv har jeg vært forelsket i samme mann inn i vårt 24 år - så det går helt fint!! Har vi vært like "tussete " hele tiden? Slettes ikke - men om en er tålmodig og blir værende gjennom stormene isteden for å evakuere, blir man belønnet med å fortsatt kunne si " jeg gleder meg sånn til du kommer hjem!!" og å kjenne det kiler litt i maven og at det "fjollete og litt fjerne gliset" kommer lurende titt og ofte ;)

    SvarSlett