Når en hustru ber



Dere kristne koner der ute - Ber dere for mennene deres? Jeg tror mange av dere gjør det. I alle fall de av dere jeg kjenner! Men for de av dere som tenker at dere ikke ber for han regelmessig, eller kanskje ikke ber spesifikt nok, eller kanskje bare ønsker noen hjelpemidler på veien, er denne boka noe jeg vil anbefale.

Personlig har jeg alltid vært en kristen, men har hatt litt "problemer" med det å faktisk sette meg ned og be regelmessig. Det har mer vært den "Gud, du ser hjertet mitt... og du vet alt... amen.". Men da jeg ble gift begynte viktigheten av bønn å slå meg. Jeg vil ikke at ekteskapet mitt skal bli ødelagt. Jeg vil at mannen min skal ha det så bra som mulig, og ha vekst i livet sitt. Jeg vil være den beste kona jeg kan være. Jeg trenger å be!

Så på bryllupsreisen vår, da vi var innom Hermon Forlag-butikken (vi hadde bryllupsreisen vår på Hermon Høyfjellshotell), fant jeg denne boka og tenkte at DEN MÅ JEG HA! Og jeg begynte å lese på den når vi hadde kommet hjem. Den fungerer slik at den har 30 kapitler, en for hver dag i måneden. Og i hvert kapittel er det undervisning om et område av en manns liv, hvordan og hvorfor du skal be for akkurat det. Også er det en ferdigskrevet bønn og noen bibelvers om emnet til slutt.

For meg som ikke var så vant med å be, har det vært skikkelig bra å ha en slik hvordanoghvorfor-be for mannen din-bok. Jeg har ikke lest i den hver dag, faktisk har jeg ennå et kapittel igjen.... men den har vært et hjelpemiddel mot å gjøre det til en vane å be for mannen min. Og for ekteskapet. Og for de rundt meg jeg ønsker at skal møte Jesus. Og for andre jeg vil be for. Nå har jeg faktisk fått en vane og rutine rundt å bruke tid på bønn og bibel, og jeg elsker det!

Og det aller beste er at jeg ser resultater! Og, resultatorientert som jeg er, gjør det meg bare ennå mer motivert til å fortsette :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar